Ik kan wel kijken of ik deze via de mail kan sturen
Sent from my Lumia 800 using Board Express
Ik kan wel kijken of ik deze via de mail kan sturen
Sent from my Lumia 800 using Board Express
Late reactie, maar goed... Wat ik uit diverse fora heb gehaald is dat de dev. lock niets meer is dan een setting in de registry v/d telefoon. Zo kan je een HTC Titan relatief eenvoudig unlocken doordat deze vanuit de fabrikant al is uitgerust met een registry editor (note: dit heb ik 'van horen zeggen' en in een online video gezien).
Dus waar je bij de Samsung een code kan invoeren die je in de "Diagnosis" brengt daar voor je op een HTC eenzelfde code in waarna je nog eens een password in moet voeren om vervolgens toegang te krijgen tot een vrij aardige verzameling systeem tools.
Maar terugkomend op de vraag: in principe zou je dus gewoon de registry weer terug aan moeten passen. Overigens zijn er al tools uitgebracht die dit aan en uit kunnen zetten.
Groetjes, Peter
Om te experimenteren?
Ik heb ook de SDK gedownload, en ben flink aan het zooien gegaan. In een emulator zonder programma's toch bij de Office Hub kunnen komen b.v. (Met C# en de Microsoft.SmartDevice.Connectivity assembly). Dan sluit je je gewone telefoon aan en probeert hetzelfde; Exception. De phone is gelocked.
Je kan de vraag ook omdraaien: waarom zou ik een abonnement moeten afsluiten om dieper in te kunnen gaan op hardware waar ik al stevig voor heb betaalt?
Dat is het enige halve minpuntje aan de Windows Phone vind ik. Half; want het heeft ook enige voordelen natuurlijk. Maar stel dat ik als freak (dat ben ik) enkel interesse heb in de techniek en de manier waarop het werkt? Ofwel; het enige wat ik wil doen is mijn eigen applicaties & experimenten op mijn eigen telefoon gebruiken. Dit is al prima mogelijk op de PC, waarom niet op de telefoon?
De reden waarom ik dit als een minpuntje beschouw is omdat ik denk dat dit een sterk punt van Android is wat erg sterk is aangeslagen: men heeft de keuze. Gebruikers kunnen zelf kiezen om de beveiliging van hun telefoon uit te zetten waarna ze ook software van derden kunnen installeren. En derden kunnen op die manier hun software aanbieden zonder een abonnement af te hoeven sluiten op de Google marketplace (of hoe dat tegenwoordig ook heet).
Eerlijk gezegd vind ik dit een belangrijke ontwikkeling, helemaal als je kijkt naar Windows 8 en verder gaat speculeren (lockdown op de PC). We zijn heel erg ver gekomen voordat bedrijven developer tools gratis aanboden voor gebruik op de PC (Windows, Unix, etc.), naar mijn mening met veel dank aan ontwikkelingen zoals Linux. Ik denk dat dit soort ontwikkelingen bedrijven min of meer zullen pushen om ook hetzelfde op de telefonie markt te doen, Google heeft hier al een flink voorschot op genomen.
Je kan wel meegaan in de vaart der volkeren, maar sta dan niet te kijken als je ineens met Windows 12 enkel nog maar programma's kan installeren die vanuit Microsoft zijn goedgekeurd voor gebruik. Ik denk dat dat ontwikkelingen zijn waar niemand op zit te wachten...
Groetjes, Peter
Bladwijzers